26 Mart 2017 Pazar

Detox

Ne kadar uzun zaman geçmiş yazmayalı :) En son 2015 de yazmışım, oysa daha bi kaç ay önceymiş gibi :)) 

Öncelikle belirtmek isterim ki detoks yapmaya başlama sebebim kesinlikle kilo vermek değildi. Beklentim aslında tamamen kendimi yıkamak. Biraz tuhaf bir tabir oldu farkındayım ama amacım tamamen bu. Son zamanlarda o kadar alakasız şekilde beslendim ki vücudumda ciddi bir ödem ve şişkinlik oldu. Bağırsak faaliyetlerim bile sapıtmaya başladı ben de içeriğine güvendiğim bir markadan ürünü sipariş ettim. Sabah saat 8 de her şey tastamam kapımdaydı :) 


1.Gün:


sabah uyanır uyanmaz tartıldım, kabus gibi! normal kilomdan tam 2.6kg fazlaydım, kaldı ki o normal kiloma da cok güvenmiyordum, zaten bir süredir atamadığım bir ödemim vardı. Juico'dan sipariş ettiğim ürünler sabah 8'de bendeydi, Açıkçası başlarken bitirebileceğime ben de çok güvenmiyordum. Baş ağrım olur, halsiz kalırım vb düşüncelerim vardı ama denemek istedim. İçimde hiç denemediğim bir şeyi yapacak olmanın heyecanı ile aldım ilk şişeyi elime :) ilk içecek inanılmaz güzel geldi. Zencefilin ve yeşilin birleşmesi süper bir ferahlatıcı etki yarattı. 


Sırasıyla gün boyu şişeleri içmeye başladım. Bir ara midem kazındı, mide boş, alıştığı bir yemek döngüsü var ve katı besin almayınca haliyle bir kazınma oluyor ama kesinlikle değildim! Acıkmadım ama akşam eve dönerken gerçekten gözümün önünden börek, pizza, makarna geçmedi değil :))) Tamamen psikolojik.. Eve geldiğimde 2 şişe daha kalmıştı, sırasıyla içtim ve gün bitti.. İlk gün açıkçası açlık ya da tam etkisini farketmedim, sonuçta zaman zaman bütün gün hiçbir şey yemeden geçirdiğim zamanlarım olmuştu. Biraz da yarın ki tartıyı meraktan erkenden uyumak istedim
.


2. Gün:


Uyanır uyanmaz soluğu tartıda aldım diyebilirim. Tam 1900 gram eksik çıktım. Yihhuu :) Gece yatarken kesin sabah açlıktan ölürüm diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Geç kalmıştım, haftanın yorgunluğunu ve temposunu kaldıramadığımdan yarım saat fazladan uyuya kalmışım. Hızlıca hazırlandım, şişeleri yanıma alarak çıktım evden. İlk şişeyi yolda içtim ve güne başladım. Akşamüstüne kadar her şey çok normaldi. Saat 4buçuk 5 sularında korkunç bir baş ağrısı yaşamaya başladım. İnanılmaz açtım, hafiften kulaklarımda zonklamalar hissettim, mutfağa koştum ve bir hindistan cevizi kırıp suyunu içtim. Bu beni biraz rahatlatmıştı. Zordu, kesinlikle bugün nasıl biter diye düşünmeye başladım. Hiç halim kalmamıştı. Erkenden uyumaya çalıştım.


3. Gün: 


Dün yaşadığım o halsizliğin, baş ağrısının aksine oldukça dinç ve enerjik uyandım. Tartıda 400 gr daha eksik çıktım :) toplamda 2300 gr olmuştu, artık katı gıdaya geçebilirdim. Bugün için istediğim detoks paketi, diyet detoks dedikleri bir paketti. Sabah yine yeşil sebzelerden oluşan içecekle başladım. Sonrasında bir granola bar ve doğru antrenmana. Şaşılacak bir şey normalde o kadar enerji kaybetmiş olmam gerekirken 1km de kendi en iyi derecemi yaptım, toplamda 8km koştum ve çok iyi hissediyordum. Öğlene karabugday salatası vardı ancak tempolu bir antrenman yaptığımdan artık normal hayatıma adapte olmak istedim ve harika bir ızgara tavuk yiyerek detoksu sonlandırdım.


3 Günün Özeti:



  • Kesinlikle zor ama yapılmayacak kadar değil. 
  • Beni zorlayan sıvı besleniyor olmaktan ziyade o sıvıların soğuk tüketilmesiydi, ben normalde soğuk su içemeyen biriyim :( Canım sürekli sıcak yemek istedi. 
  • Halsizleşmek normalmiş, hatta bu dönemde evde yatın, dinlenin diyorlar ancak ben çalıştığım için ekstra zorlandım
  • İlk gün belirtilen miktarda suyu içemedim. İkinci günü başardım :)
  • Detoks'a başlamadan  3 gün öncesinden sürekli sebze beslenmeye geçilmesini tavsiye ediyorlar ancak benim öyle bir fırsatım olmadı
  • Asla kahve içmedim
  • Günde 1 kez yeşil çay içtim
  • Bir daha yapar mıyım - kesinlikle evet :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ara Ara Belki de Bulursun..