23 Nisan 2017 Pazar

Bir çömez ultra hikayesi.. İznik ultra 2017


Geçtiğimiz sene triatlon yarışı sebebiyle gelmiştim İzniğe. Tarih kokan sokakları, emekle, sevgiyle bir bir işlenen çinileri, sıcak kanlı insanları ve huzur veren sahiliyle kalbimi fethetmişti :) 

Doğada koşmanın ilk deneyimini Aralık ayında Kaz dağlarında yaşamıştım ve çok sevmiştim. İşte tam o zamanlarda yarış listesine aldım İznik ultra maratonunu. Bu sene 6. Senesini yaşıyan bu muhteşem organizasyon 5 farklı km'lik koşuları içeriyordu. 140 km'lik İznik Ultra, 90 km'lik Orhangazi ultra, 50 km'lik İznik Dağ maratonu, 15 km'lik Derbent patika koşusu ve 5 km'lik İznik tarihi kent koşusu. Ben mesafe çömezi olarak 15 km'lik parkura kaydoldum. 

Yarıştan bir gün önce akşam saatlerinde vardım İzniğe. Hava inanılmaz ara ara yağmurlu ve soğuktu. Hemen otele eşyalarımı bıraktım ve yarış kitimi teslim almaya gittim :) Organizasyon yetkilileri oldukça profesyonel şekilde hazırlamışlardı alanı, herşey belliydi, zorunlu malzemelerim tek tek kontrol edildi ve kitimi teslim aldım 👍 Artık koşmaya, doğayı keşfetmeye hazırdım 🏃🏻♀️🏃🏻♀️🏃🏻♀️ Ultra maratonların süper başarılı ismi Elena'dan ilk uğurumu ve ilk başarılarım aldım 😊

Sonrasında ise Bakiye Duran hocayla konuştum 😊 onunla konuşmak inanılmaz mutlu etti beni. Tanımayanlarınız var ise lütfen Bakiye hocayı googledan okuyun, zira kendisi benim anlatmama sığamıyacak kadar değerli bir insan 💕💕💕

Gece içimde tuhaf bir heyecan oldu, daha önce yaşamadığım türden ve hatta belki biraz nevrotikti bu heyecan :) Ya kaybolursam 🙄 Herkesin dikkat et dediği dik iniş çok mu sertti cidden 🙄 ayakkabılarım da arazi koşusu için uygun olan o altı tırtıklı ayakkabılardan değil, ya yolu tutmazsa 🙄 ya ile başlayan onlarca anksiyetik soruyla dalmışım uykuya. 

Yarış sabahı kahvaltıdan sonra eşyalarımı aldım ve bizi yarış alanına götürücek servislerin kalkıcağı noktaya gittim. Herşey o kadar planlıydı ki hiçbir aksaklık yaşamadım, bu yüzden organizasyon komitesi gerçekten kocaman bir alkışı hakediyor 👏 Servislere bindik ve yolumuz Derbent 😬 Hava baya soğumuştu. 

Start alanında tekrar Bakiye hocayı gördüm ""o bacaklarla bu parkuru at gibi koşman lazım" diyerek bir güzel motive etti beni 😂 


Ve 3..2..1.. hafif yokuş aşağı başlıyan sonra tekrar tırmanmaya başladığımız bir parkurla başbaşayım artık. "2 saatin altında bitireyim de" demiştim sadece. Patika koşucusu olmadığımdan neye göre ve nasıl bir hedef belirleyeceğimi bilmiyordum, parkuru da bilmiyordum neyle karşılaşacağımı da o yüzden ortalama bir zaman en iyisiydi. Sadece çok eğlenmeliyim, doya doya bu doğanın tadını çıkarmalıyım demiştim :)


Bol bol video çektim, fotoğraf çektim.. koşarken burnuma gelen kekik kokusu..öyle huzurlu, öyle mükemmeldi ki doğa. Bir yerde tam tepede, tüm manzarayı gören bi alanda durdum. Doya doya içime çektim havayı, resmen ciğerlerimi zorladım, temiz havayla yandığını hissettim. 
Parkur son 4.5 km ye kadar tamamen patika, çakıl, toprak bolca taş. Bizim bir engelimiz de yağmur oldu. Bir gün önce bolca yağış olduğundan zemin çamur ve balçık olmuştu. Ama olsun toprak kokusu vardı mis gibi.  Patika boyunca iyi koştum, o kadar durmama rağmen zaman oldukça iyiyidi. Asfalta indikten 1km içinde güç düştü bacaklarımdan. Asfalttan aldığım darbe canımı yakıyordu ama devam etmeliydim, tam durucakken arkamdan biri "Hadi Yasemin" diye bağırdı. İki arkadaş koşuyolardı, sağolsunlar jel paylaştılar ve önüme geçerek rügarı kestiler. Yaklaşık 2km de onlara tutundum :) finishe giden her yolda draft mübahtır 😂 

Son 500 metre.. patikada bi ara birlikte koştuğum arkadaşı gördüm, bacaklarım zorluyodu ama ona kadar koştum, finishe kadar beraberdik. Köşeyi döndüğümde insanlar camlarda, yollarda hepimizi alkışlıyordu 👏 Finishe gülerek, alkışlayarak, çok güçlü girdim. Bu çok önemliydi benim için. Saati kapadım ve 01:47 de bitirmişim 😊 Ben 2 saati aşmayayım derken, o kadar durmuş, foto video çekmiş hatta instagramda yayın bile yapmışken 1:47'i görünce mutlu oldum 💪🏃🏻♀️

Arazi koşuları asfalttan çok farklı, çok başka. Doğada olmak, doğanın zorlu koşullarında, bata çıka o arazilerden geçmek çok başka. Farklı bir virüsmüş bu trail running işi :) Seneye kismet olursa 50 km kosmak istiyorum Iznikte.. Bu vesileyle, Iznikteki tatli esnafa, organizasyon komitesine, gönüllü yer alan herkese kocaman tebrikler ve teşekkürler 👏👏👏

Sanırım artık mesafe çömezi değilim :) 💕




Sonraki yarış 🙄 ? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ara Ara Belki de Bulursun..